IFR “on-line” vluchten en hoe we het graag zien .

 

Hieronder enkele opmerkingen en aanwijzingen voordat over gegaan wordt tot het indienen van het vluchtplan en verder welke

prioriteiten we moeten aanhouden.

 

De routes kunnen veranderen.

 

Het is daarom raadzaam deze vooraf te controleren op een van de volgende websites:

“http://rfinder.asalink.net/free”  and/or “FlightsimCommander 9” and/or “http://ivao.aero/db/route”

 

Ongeacht de mogelijke scenery addons die men heeft ingevoerd op zijn eigen computer zullen de standaard FlightSim sceneries en

landingsbaan omstandigheden altijd voorrang hebben.

 

Wanneer je met de Air Traffic Controller (ATC) in contact treedt zorg er dan steeds voor dat je collega vliegers niet interrumpeert.

De communicatie moet zakelijk blijven en niet ontaarden in een verbale verwarring zoals in normale vergaderingen. Dit veroorzaakt alleen

maar de nodige verwarring. En wacht totdat je collega vliegers klaar zijn met hun gesprek met de ATC.

 

Blijf netjes op je route en haal niet in binnen de 20 NM voor een STAR. Houd de goede hoogte en snelheid aan wanneer je een STAR

betreedt en volg de aanwijzingen van de ATC nauwkeurig.

 

Wees voorbereid en weet wat je te wachten staat.

 

Veel plezier, een goede vlucht en een happy landing